lördag 24 mars 2012

Tanken med den här bloggen

Jag har precis druckit min 100:e sort Imperial Stout. Mikkellers George! bourbonlagrad. Det var gott, 16/20 lite för mycket vanilj och farin för min smak, men ändå gott. Att det var den 100:e stouten råkade jag se i mitt öl-exceldokument mest av en slump. Facebookstatus, tänkte jag, men ångrade mig. Mina statusar handlar ofta om öl eller film och även om flera vänner uppskattar det skulle jag tro att fler bara tycker att jag är dryg (snobbig nördig mm). Så för att bespara min nördighet för vissa vänner och skamlöst kunna fördjupa mig inför andra vänner och okända, valde jag blogg som uttrycksmedel. Blogg, inbillar jag mig, läser man mer som ett aktivt val och av intresse. Här tänker jag frossa i de ölupplevelser som ger mig något extra på olika vis. Här ska 80's slashern du inte visste var helt fantastisk hyllas som just helt fantastisk. Här ska trånas efter Meiko Kaji (som för övrigt fyller 65 just idag). Här ska fler människor bli sugna på att kasta sig in i Takashi Miikes bisarra filmvärld. Här ska tipsas om den bästa eller nyss lästa serietidningen och boken som skulle kunna förgylla din vardag lika mycket som min, även om inte serietidning och bok nämns i bloggtiteln. Mitt politiska intresse, fotbollsintresse, scooterintresse, subkulturintresse och stora musikintresse tänker jag inte skriva om, men det kommer garanterat att infiltrera, synas i periferin och i vissa fall genomsyra mina texter.

1 kommentar:

  1. Ser fram emot dina eminenta utlägg och djupgående research i ämnena.

    SvaraRadera